Регистр.
Контакт
Login

Вход



Register

Регистр.

Question

Контакт



Начало Новини Знаете какво ядете от MARIO FRESH!

 Kак да четете хранителната информация към сандвичи и салати MARIO FRESH   

Сандвичът, като съвкупност от хранителни продукти получава хранителната си стойност от тяхното съчетание. Освен цифровите стойности на различните вещества и енергийно съдържание в сандвичите и салатите, за удобство сме извели пиктограми на най-важните свойства. Примерно ниско съдържание на мазнини и холестерол, високо съдържание на витамини, желязо, калций и т.н. Така лесно можете да се ориентирате при сравняване на различните продукти. Освен пиктограмите, сме разработили диаграма на трите основни съставки за всеки продукт, която визуализира съотношението им в него, а именно – въглехидрати, мазнини и белтъчини. 

GDA или Ориентировъчният дневен прием на калории

Изчислено е, че за поддържане на оптимално тегло за възрастен човек с нормална активност са нужни не повече от 2000 калории дневно. Това количество варира спрямо теглото ви, възрастта и други фактори, но е общо прието изчисленията да са на тази база. Калориите са измерител за енергия. Те се получават от основните съставки на продуктите - въглехидрати, мазнини и белтъчини. Всеки от тях участва в определено съотношение в енергийния баланс. Така определено има значение от какво са набавените 2000 калории за деня. Няма универсално съотношение. Препоръчително обаче за хора с нормален метаболизъм е съотношението на Въглехидрати / Белтъчини / Мазнини в проценти да бъде съответно около 45 / 20 / 35, а за хора с повишен метаболизъм – 50 / 20 / 30.

На практика – един банан с тегло 225 грама е със съотношение на Въглехидрати / Белтъчини / Мазнини - 93 / 3 / 4. Вижда се, че въглехидратите са значително повече.  На практика какво се получава в организма в конкретния случай? Ако се приемат само въглехидрати, за да ги усвои организмът се нуждае от определени белтъчини (аминокиселини). Ако липсват, организмът ще започне да дегенерира мускулната маса, за да си набави тези протеини, с които да усвои въглехидратите. От друга страна, за да се снабдят с протеини, мускулите се нуждаят от инсулин, който се генерира при прием на въглехидрати. Ако приемете голямо количество въглехидрати, организмът ще повиши нивото на кръвната захар и ще освободи по- голяма доза инсулин. Той ще измести глюкозата от кръвта, която всъщност е основното гориво, което тялото превръща в енергия. По-високото ниво на инсулин в кръвта кара тялото да задържа мазнини, с които да се „запаси”. Ето защо, ако в храненето преобладават въглехидратите, се нарушава балансът в организма. Приемането на протеини (белтъчини) чрез всяко хранене, спомага за доброто усвояване на въгехидратите и засища организма за по-дълго време. Посочените по-горе процентни съотношения са ориентировъчни за добрия баланс. Ако спазвате диета, с която да намалите или увеличите теглото си, вероятно вашият диетолог ви е препоръчал в какво процентно отношение да балансирате храненето си. 

В страницата на всеки от продуктите ни с диаграма е представено съотношението на неговите основни съставки. В центъра на диаграмата чрез запълване на кръга е показана енергийната му стойност. Със син цвят процентно е запълнена част от площта на кръга. Запълването е спрямо ориентировъчния дневен прием на 2000 калории. В показания случай 492 калории са 25% от дневната норма. Хранителната информация е за сандвич, който е 310 грама. В случая това е Хам & Чийз размер М. Под кръглата диаграма е представена легенда на процентното съотношение на съставките, които образуват 492 калории в този продукт. Цветово се вижда, че повече от половината от калориите в този сандвич са от въглехидрати, което е нормално за добрия енергиен баланс. Процентно визуално са представени мазнини и белтъчини като част от енергийния баланс на продукта.

В таблицата в ляво подробно са представени детайли относно останалите хранителни компоненти за продукта с конкретния грамаж, а в дясната колонка е  процентното отношение спрямо препоръчителната дневна норма. Примерно за показания сандвич общото количество мазнини е 7,4 грама. Това са 12% от необходимите за деня мазнини. Така всеки може да пресметне спрямо това, което консумира, каква доза от необходимите за деня вещества си набавя и да контролира  режима си на хранене, когато похапва вкусен сандвич или салата.
2013-05-18 184354

Освен таблицата и цветната диаграма за хранителното съотношение на всеки от нашите продукти, сме извели стилизирани пиктограми (икони), които синтезират и представят някой важни и специфични особености на продукта. Примерно ниско съдържание на мазнини, високо съдържание на витамини, калций, желязо и др. Така лесно ще сравните вашия любим сандвич с други продукти и ще сте наясно с какво ви „зарежда” той.

Необходимо е да уточним как сме изчислили, че в точно този сандвич има ниско съдържание на мазнини примерно. Прието е за такъв да се смята всеки продукт, който за 100 грама от съвкупното си тегло съдържа под 5 грама мазнини (т.е. под 5%). Това се отнася и за останалите вещества. Ако за деня е препоръчително да „заредите” с около 25 грама диетични фибри, вашият сандвич ще ви снабди с 4,5 грама, които на практика са 18% от необходимото количество за деня. 

Ние приготвяме вкусни сандвичи и салати. Освен вкуса и качеството на състава на продуктите за нас е важно да даваме на нашите клиенти изчерпателна информация относно хранителния състав на продуктите. Така освен гарантирания вкус, получавате ясно описание и какво „зареждате” във вашето тяло с вкусните сандвичи от MARIO FRESH. Когато похапвате сандвич или салата от MARIO FRESH – „Знаете какво ядете!” 


Актуално
Меню
Доставка
Магазини
ул. Априловска 8
тел.0894 04 2222 0894 04 2222
ул. Христо Ботев 2
тел.0894 94 2200 0894 94 2200
 
бул. Цар Освободител No 3
тел. 0893 98 8686
За нас